Biwak Rozpoczynający rok harcerski 69 HDT

Biwak Rozpoczynający rok harcerski 69 HDT

Jeszcze rzeczy nie zdążyliśmy doprać po tegorocznym Obozie Harcerskim w „Przerwankach” oraz służbie na Kwaterce w Kostkowicach, a tu znowu trzeba się pakować! Tym razem na biwak rozpoczynający nowy Rok Harcerski naszej drużyny! Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych informacji o tegorocznym wyjeździe inaugurującym naszą pracę.

Termin wyjazdu

Wybór terminu to nie lada wyzwanie, szczególnie jeśli chodzi o taki wyjazd. Dlatego wspólnie z Radą Drużyny wyznaczamy termin najbliższego biwaku na weekend 8-10.09.2023! Zapisujcie daty w kalendarzu, gdyż termin ten nie ulegnie już żadnej zmianie.

Miejsce biwaku

Po wielu dniach poszukiwania odpowiedniego noclegu wracamy do jednej z naszych ulubionych chat studenckich – Chatka AKT na Pietraszonce! Nocleg jest tani, dojazd jest dobry, a wschody słońca z tego miejsca są po prostu przepiękne. Dokładny adres naszego noclegu to: ul. Pietraszonka 244, Istebna, Polska. Na Pietraszonkę wyruszymy bezpośrednio z Dworca PKP w Wiśle Głębce. Czekać nas będzie wędrówka około 10 kilometrowa, która powinna zająć nam około 2-2,5h. 

Koszt uczestnictwa

Ze względu na wciąż rosnące koszty naszych wyjazdów dokładamy wszelkich starań, by cena dla naszych harcerzy była jak najniższa. Dlatego w trakcie naszego wyjazdu ograniczamy koszty do minimum! Przygotujcie się na koszty związane z:

  • Transportem – zostanie zorganizowany przy pomocy Kolei Śląskich. Wyruszymy z Zawiercia (Dworca PKP) skąd udamy się do Wisły Głębce (Dworzec PKP). Koszt transporty w dwie strony powinien wynieść około 40 zł od osoby (przy uldze uczniowskiej). Bilety kupujemy indywidualnie!
  • Noclegiem – na szczęście nocleg będzie tani. Wynosi 40 zł (osoby uczące się), 50 zł nocleg normalny. Płatność za nocleg również będzie na miejscu gotówką.
  • Wyżywieniem – jest to opłata wynosząca w trakcie tego wyjazdu 20 zł o uczestnika. Opłatę tą dokonujemy bezpośrednio na konto hufca. Szczegóły poniżej.
Program naszego biwaku

W programie, poza transportem i dojściem do schroniska przewidujemy:

  • sobotnią wędrówkę,
  • warsztaty dla kadry z osobistego przykładu,
  • zajęcia z planowania pracy naszej drużyny,
  • ognisko/kominek rozpoczynający rok harcerski,
  • gry, zabawy, śpiewanki i co innego nam w duszy zagra (lub zagra na gitarach)!
Szczegóły dotyczące wyjazdu

Dokładne szczegóły wyjazdu oraz powrotu zostaną opublikowane bliżej wyjazdu, gdy zostanie udostępniony najnowszy rozkład jazdy Kolei Śląskich.

Jak się zgłosić?

Bezpośrednio do naszego drużynowego – dh. Bartka. On przygotuje listę i przekaże informację dotyczącą płatności 😉

Dla zgłoszonych!

Każda zgłoszona osoba na biwak, proszona jest o dokonanie wpłaty wpisowego na konto hufca w wysokości 20 zł (Dodatkowa Składka Zadaniowa). Składkę tą prosimy o zatytułowanie: DSCZ – Biwak 69 HDT – Imię Nazwisko. Składkę prosimy przesłać na konto hufca o numerze: 64 1050 1591 1000 0008 0065 1994. Adres do przelewu to: ZHP, Chorągiew Śląska, HUFIEC ZIEMI ZAWIERCIAŃSKIEJ 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza 1, NIP: 634-019-54-83

Każda zgłoszona osoba w dniu wyjazdu musi posiadać ze sobą (aktualną – podpisaną i podbitą) legitymację szkolną oraz zgodę rodzica / prawnego opiekuna na wyjazd, wzór zgody poniżej pod przyciskiem.

Lista rzeczy do zabrania

Zachęcamy do efektywnego i lekkiego spakowania się na biwak, by nie wozić niepotrzebnych rzeczy ze sobą. Poniższa lista może w tym pomóc:

  • Plecak turystyczny – będzie naszym głównym narzędziem do transportowania rzeczy. Plecak o pojemności 50L powinien wystarczyć na 3 dniowy biwak. Większy też się nada, może jednak zachęcać do zabrania dodatkowych niepotrzebnych rzeczy. Plecak pakujemy tak, by nic z niego nie wystawało, a wszystkie torby na nim nie wisiały.
  • Buty turystyczne (np.: trekkingowe, wygodny but sportowy) + buty na zmianę do chodzenia po chatce (tutaj mogą wystarczyć klapki).
  • Menażka, sztućce, kubek.
  • Butelka na wodę wielorazowego użytku.
  • Kurtka przeciwdeszczowa w przypadku nagłego załamania pogody, ale zwykła harcerska pałatka też zda egzamin. 
  •  3 x koszulka, spodnie w zależności od pogody (dobrze jest zabrać jedną parę długich i krótkich, które nadadzą się na wędrówkę). 
  • Bluza / polar.
  • Odpowiednia ilość bielizny na zmianę.
  • Przybory do mycia – ręcznik, żel pod prysznic, szampon, pasta i szczoteczka do zębów.
  • Śpiwór – będziemy spać na poddaszu, w ogrzewanym budynku, więc w przypadku niższych nocnych temperatur nie będzie potrzebny dodatkowy koc.
  • Mundur harcerski (kto ma).
  • Naładowana latarka.
  • Zestaw reklamówek / worków – w przypadku przemoknięcia butów, posłużą do przygotowania tzw.: woretexów (na wysuszoną stopę zakładamy czyste skarpetki, które wkładamy do worków, a następnie do butów. Dzięki temu skarpetka od razu nie nasiąka wilgocią z mokrych butów).
  • (opcjonalnie) kompas + mapa turystyczna okolicznych terenów.
  • … (lista będzie jeszcze aktualizowana).
Spotkanie organizacyjne

Zapraszamy wszystkich uczestników oraz rodziców na spotkanie organizacyjne przed naszym Biwakiem. W przypadku braku obecności, prosimy o indywidualne rozmowy z drużynowym

Transport

Poniżej przedstawiamy spis pociągów, którymi wyruszymy i wrócimy z Biwaku!

Dojazd z Zawiercia do Wisły Głębce w dniu 8.09.2023 (Przypominamy, zbiórka odbywa się o godzinie 16.45 przed budynkiem Dworca PKP w Zawierciu)

Powrót z Wisły Głębce do Zawiercia w dniu 10.09.2023

Discover more from 69HDT

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading