Aktualności

Druhny i Druhowie! W sekcji dokumentów, poświęconej rozkazom pojawił się nowy dokument – Rozkaz L8/2023. Zachęcamy wszystkie członkinie oraz członków do zapoznania się z powyższym dokumentem.

Jeszcze rzeczy nie zdążyliśmy doprać po tegorocznym Obozie Harcerskim w „Przerwankach” oraz służbie na Kwaterce w Kostkowicach, a tu znowu trzeba się pakować! Tym razem na biwak rozpoczynający nowy Rok Harcerski naszej drużyny! Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych informacji o tegorocznym wyjeździe inaugurującym naszą pracę.

Termin wyjazdu

Wybór terminu to nie lada wyzwanie, szczególnie jeśli chodzi o taki wyjazd. Dlatego wspólnie z Radą Drużyny wyznaczamy termin najbliższego biwaku na weekend 8-10.09.2023! Zapisujcie daty w kalendarzu, gdyż termin ten nie ulegnie już żadnej zmianie.

Miejsce biwaku

Po wielu dniach poszukiwania odpowiedniego noclegu wracamy do jednej z naszych ulubionych chat studenckich – Chatka AKT na Pietraszonce! Nocleg jest tani, dojazd jest dobry, a wschody słońca z tego miejsca są po prostu przepiękne. Dokładny adres naszego noclegu to: ul. Pietraszonka 244, Istebna, Polska. Na Pietraszonkę wyruszymy bezpośrednio z Dworca PKP w Wiśle Głębce. Czekać nas będzie wędrówka około 10 kilometrowa, która powinna zająć nam około 2-2,5h. 

Koszt uczestnictwa

Ze względu na wciąż rosnące koszty naszych wyjazdów dokładamy wszelkich starań, by cena dla naszych harcerzy była jak najniższa. Dlatego w trakcie naszego wyjazdu ograniczamy koszty do minimum! Przygotujcie się na koszty związane z:

  • Transportem – zostanie zorganizowany przy pomocy Kolei Śląskich. Wyruszymy z Zawiercia (Dworca PKP) skąd udamy się do Wisły Głębce (Dworzec PKP). Koszt transporty w dwie strony powinien wynieść około 40 zł od osoby (przy uldze uczniowskiej). Bilety kupujemy indywidualnie!
  • Noclegiem – na szczęście nocleg będzie tani. Wynosi 40 zł (osoby uczące się), 50 zł nocleg normalny. Płatność za nocleg również będzie na miejscu gotówką.
  • Wyżywieniem – jest to opłata wynosząca w trakcie tego wyjazdu 20 zł o uczestnika. Opłatę tą dokonujemy bezpośrednio na konto hufca. Szczegóły poniżej.
Program naszego biwaku

W programie, poza transportem i dojściem do schroniska przewidujemy:

  • sobotnią wędrówkę,
  • warsztaty dla kadry z osobistego przykładu,
  • zajęcia z planowania pracy naszej drużyny,
  • ognisko/kominek rozpoczynający rok harcerski,
  • gry, zabawy, śpiewanki i co innego nam w duszy zagra (lub zagra na gitarach)!
Szczegóły dotyczące wyjazdu

Dokładne szczegóły wyjazdu oraz powrotu zostaną opublikowane bliżej wyjazdu, gdy zostanie udostępniony najnowszy rozkład jazdy Kolei Śląskich.

Jak się zgłosić?

Bezpośrednio do naszego drużynowego – dh. Bartka. On przygotuje listę i przekaże informację dotyczącą płatności 😉

Dla zgłoszonych!

Każda zgłoszona osoba na biwak, proszona jest o dokonanie wpłaty wpisowego na konto hufca w wysokości 20 zł (Dodatkowa Składka Zadaniowa). Składkę tą prosimy o zatytułowanie: DSCZ – Biwak 69 HDT – Imię Nazwisko. Składkę prosimy przesłać na konto hufca o numerze: 64 1050 1591 1000 0008 0065 1994. Adres do przelewu to: ZHP, Chorągiew Śląska, HUFIEC ZIEMI ZAWIERCIAŃSKIEJ 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza 1, NIP: 634-019-54-83

Każda zgłoszona osoba w dniu wyjazdu musi posiadać ze sobą (aktualną – podpisaną i podbitą) legitymację szkolną oraz zgodę rodzica / prawnego opiekuna na wyjazd, wzór zgody poniżej pod przyciskiem.

Lista rzeczy do zabrania

Zachęcamy do efektywnego i lekkiego spakowania się na biwak, by nie wozić niepotrzebnych rzeczy ze sobą. Poniższa lista może w tym pomóc:

  • Plecak turystyczny – będzie naszym głównym narzędziem do transportowania rzeczy. Plecak o pojemności 50L powinien wystarczyć na 3 dniowy biwak. Większy też się nada, może jednak zachęcać do zabrania dodatkowych niepotrzebnych rzeczy. Plecak pakujemy tak, by nic z niego nie wystawało, a wszystkie torby na nim nie wisiały.
  • Buty turystyczne (np.: trekkingowe, wygodny but sportowy) + buty na zmianę do chodzenia po chatce (tutaj mogą wystarczyć klapki).
  • Menażka, sztućce, kubek.
  • Butelka na wodę wielorazowego użytku.
  • Kurtka przeciwdeszczowa w przypadku nagłego załamania pogody, ale zwykła harcerska pałatka też zda egzamin. 
  •  3 x koszulka, spodnie w zależności od pogody (dobrze jest zabrać jedną parę długich i krótkich, które nadadzą się na wędrówkę). 
  • Bluza / polar.
  • Odpowiednia ilość bielizny na zmianę.
  • Przybory do mycia – ręcznik, żel pod prysznic, szampon, pasta i szczoteczka do zębów.
  • Śpiwór – będziemy spać na poddaszu, w ogrzewanym budynku, więc w przypadku niższych nocnych temperatur nie będzie potrzebny dodatkowy koc.
  • Mundur harcerski (kto ma).
  • Naładowana latarka.
  • Zestaw reklamówek / worków – w przypadku przemoknięcia butów, posłużą do przygotowania tzw.: woretexów (na wysuszoną stopę zakładamy czyste skarpetki, które wkładamy do worków, a następnie do butów. Dzięki temu skarpetka od razu nie nasiąka wilgocią z mokrych butów).
  • (opcjonalnie) kompas + mapa turystyczna okolicznych terenów.
  • … (lista będzie jeszcze aktualizowana).
Spotkanie organizacyjne

Zapraszamy wszystkich uczestników oraz rodziców na spotkanie organizacyjne przed naszym Biwakiem. W przypadku braku obecności, prosimy o indywidualne rozmowy z drużynowym

Transport

Poniżej przedstawiamy spis pociągów, którymi wyruszymy i wrócimy z Biwaku!

Dojazd z Zawiercia do Wisły Głębce w dniu 8.09.2023 (Przypominamy, zbiórka odbywa się o godzinie 16.45 przed budynkiem Dworca PKP w Zawierciu)

Powrót z Wisły Głębce do Zawiercia w dniu 10.09.2023

Druhny i Druhowie! W sekcji dokumentów, poświęconej rozkazom pojawił się nowy dokument – Rozkaz L6/2023. Zachęcamy wszystkie członkinie oraz członków do zapoznania się z powyższym dokumentem.

Druhny i Druhowie! W sekcji dokumentów, poświęconej rozkazom pojawiły się trzy nowe dokumenty – Rozkaz 4/2023 oraz Rozkaz L5/2023 oraz  Rozkaz Specjalny L1/2023. Zachęcamy wszystkie członkinie oraz członków do zapoznania się z powyższymi dokumentami.

Gratulujemy wszystkim osobom, które w przeciągu ostatnich dni zamknęły z wynikiem pozytywnym swoje próby na stopnie i sprawności. Gratuluję również nowo otwartej próby na Harcerkę Orlą oraz zakończenia jednego z najbardziej prestiżowych wyzwań przez druhnę Krzepę!  Druhom, którzy otrzymali swoje krzyże życzę dalszych sukcesów na harcerskim szlaku!  

Czuwaj! Kurz w Przerwankach po naszym obozie powoli osiada na miejscu po naszym placu apelowym. W czasie gdy nasze ubrania po współzawodnictwie, wędrówkach i ogólnie dobrej zabawie, zapraszamy wszystkich chętnych do obejrzenia naszej „małej” galerii zdjęć z tegorocznego obozu!

Uczestników zachęcamy również do dzielenia się swoimi zdjęciami tak, by nasza galeria była jak najbardziej bogata w nasze wspólne przeżycia obozowe!

Druhny i Druhowie! W sekcji dokumentów, poświęconej rozkazom pojawiły się dwa nowe dokumenty – Rozkaz L2/2023 oraz Rozkaz L3/2023. Zachęcamy wszystkie członkinie oraz członków do zapoznania się z powyższymi dokumentami.

Dodatkowo przypominamy o trwającej w naszej drużynie akcji uzupełniania Systemu Ewidencji Harcerskiej „TIPI”. Poniżej znaleźć można formularz, po uzupełnieniu którego zostaniecie dodani przez drużynowego do systemu. W przypadku braku pewności czy dana harcerka lub dany harcerz znajdują się w ewidencji, prosimy o kontakt z naszym drużynowym – Bartoszem Widerą.

9 Wielopoziomowa Drużyna Harcerska zaprasza w tą niedzielę (21.05.2023) na wydarzenie związane z zakończeniem tworzonego przez nich od dłuższego czasu projektu – Skweru im. RTM. Witolda Pileckiego w Kromołowie. 

W programie wydarzenia:
13:00 – msza w Parafii pw. Św. Mikołaja w Kromołowie. Następnie przemarsz z kościoła na skwer.
14:00 – uroczysty apel harcerski, odsłonięcie muralu i przemówienia gości.
15:00 – harcerski poczęstunek 
 
Zapraszamy wszystkich członków drużyny do reprezentowania naszej jednostki na tym wydarzeniu.
 

To już tuż tuż! W najbliższą sobotą (20.05.2023) zapraszamy wszystkie harcerki i harcerzy z naszej drużyny na wspólną zbiórkę Drużyny. Tym razem nasza Druhna Przyboczna – Kasia, opowie kilka ciekawych rzeczy związanych z biwakowaniem w lasach, ale i na polach namiotowych. Będą hamaki, namioty, węzły i wiele, wiele innych.

Start zbiórki w sobotę (20.05.2023) o godzinie 10.00 przed Harcówką 45 Drużyny Wędrowniczej (ul. Sienkiewicza 37). Do zobaczenia!

Naszą pasją do podróży chcemy dzielić się z każdym. Przy tym procesie nie zwracamy uwagi na to ile ktoś ma lat, jaką ma wiedzę turystyczną czy ile ma łap! Dlatego od czasu do czasu, nasi harcerze z chęcią dzielą się swoją pasją ze zwierzakami, które zabierają na spacery! W ten weekend po raz kolejny organizujemy Spacer z Bezdomnym Psiakiem.

W tą niedzielę (30.04.2023), o godzinie 10.00 spotykamy się pod harcówką 45 Drużyny Turystycznej (ul. Sienkiewicza 37), skąd udajemy się do naszego lokalnego Schroniska Dla Zwierząt. Po przyjściu na miejsce zabierzemy ze sobą kilka psiaków na spacer.

Pamiętajcie, zabieramy ze sobą chusty harcerskie! 

Chętnych prosimy o zapisywanie się u Małysza (aders e-mail: wiktoria.rauk@zhp.net.pl)

Czy wiecie, że na naszej stronie działa Kalendarz wydarzeń, w którym zapisujemy wszystkie nasze najważniejsze punkty programu? Znaleźć go można w menu pod przyciskiem „Kalendarz wydarzeń„. Co więcej, każdy z nas może zostać dopisany do kalendarza, dzięki czemu dostęp do programu naszej drużyny możemy mieć bezpośrednio z telefonu!

Jak to zrobić? Wystarczy zwrócić się do drużynowego i podać mu swój adres e-mail w domenie gmail. On kilkoma kliknięciami doda Was do kalendarza. Na koniec procedury, każdy powinien otrzymać wiadomość z serwera, informującą o udostępnieniu kalendarzu (przykładowa wiadomość poniżej). Wystarczy kliknąć frazę „Dodaj ten kalendarz” by kalendarz został dodany do konta gmail.

Email zwrotny otrzymany z serwera gmail.

Proste? To zachęcamy do kontaktu z Drużynowym drogą telefoniczną, messengerem lub mailem (bartosz.widera@zhp.net.pl).

10/141