Aktualności

Druhny i druhowie. Organizatorzy tegorocznej edycji Rajdu Nocnego „Łapmy Duchy” przygotowali dla nas kolejny komunikat. Tym razem wiadomość związana jest z bezpieczeństwem epidemiologicznym przeciw Covid-19. Zachęcam do uważnego przeczytania poniższej wiadomości.

„Czuwaj!

We wcześniejszej wiadomości zawarte zostały wszystkie informacje dotyczące organizacji oraz harmonogramu przedsięwzięcia. Poniższy e-mail, będący jednocześnie ostatnim, skupiać będzie jedynie zasady związane z COVID-19. Spełnienie ich jest obowiązkowe!

Oświadczenia: Każdy członek patrolu, włącznie z opiekunem, zobowiązany jest dostarczyć wypełnione oraz podpisane oświadczenie. Do wiadomości załączone są trzy pliki: 

– Oświadczenie dla osoby niepełnoletniej
– Oświadczenie dla pełnoletniego członka ZHP
– Oświadczenie dla osoby pełnoletniej nie będącej członkiem ZHP 

W przypadku niedostarczenia odpowiedniej liczby wypełnionych dokumentów organizatorzy mają prawo odmówić patrolowi udziału w rajdzie! 

W celu usprawnienia rejestracji patroli powyższe oświadczenia należy włożyć do koszulki na dokumenty, najlepiej oznaczyć ją wkładając na początku stronę z zapisaną nazwą patrolu. 

Regulamin: W związku z realnym zagrożeniem pandemią, tegoroczny regulamin wydarzenia uległ zmianą w stosunku do zeszłorocznej edycji. Punkty dodane do regulaminu umieszczam poniżej: 

9. Zasady związane z zagrożeniem COVID-19 

  1. Będąc na miejscu startu oraz mety wydarzenia wszystkie osoby obecne są zobowiązane mieć zasłonięty nos oraz usta np. maseczką. 
  2. Każdy uczestnik powinien posiadać osobistą osłonę na twarz (np. maseczkę, przyłbicę) oraz komplet rękawiczek jednorazowych. 
  3. Podczas trwania wydarzenia, w przypadku przebywania patrolu na otwartej przestrzeni, bez ryzyka kontaktu z innymi zespołami, organizator nie nakłada obowiązku zasłaniania nosa oraz ust przez uczestników. 
  4. W sytuacji kontaktu z jednym z organizatorów (np. na jednym z punktów fabularnych) wszystkie osoby obecne są zobowiązane mieć zasłonięty nos oraz usta. W przypadku sytuacji wymagającej bezpośredniego kontaktu z organizatorem, uczestnicy wydarzenia są zobowiązani założyć rękawiczki lub bezpośrednio przed kontaktem zdezynfekować ręce. W przypadku zaniechania ze strony członków patrolu, punktowy ma prawo odmówić przeprowadzenia punktu. 
  5. W przypadku zmiany odgórnych zaleceń sanitarnych, organizator nadaje sobie prawo do niezapewnienia miejsca noclegowego na terenie mety. Powyższa informacja może zostać uzupełniona najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem wydarzenia (tj. do 03.10.2020 r.). 

Kolejność startów: Po rozpatrzeniu wniosków otrzymanych od patrolowych, dokonujemy aktualizacji kolejności startów. Jedyną zmianą, która nastąpiła jest opóźnienie godziny wymarszu patrolu Zaplątani Tropiciele. Wszystkie pozostałe patrole rozpoczną trasę o tej samej godzinie lub 5 minut wcześniej niż było podane we wcześniejszej wiadomości. 

1A – 16.45 – 69 HDT vol. 1
1B – 16.50 – 69 HDT vol. 2″

Już za niecałe dwa tygodnie, dwa patrole z naszej drużyny wezmą udział w kolejnej odsłonie wydarzenia o nazwie Rajd Nocny „Łapmy Duchy”. Mimo, że do imprezy zostało jeszcze trochę czasu, organizatorzy postanowili przesłać nam ważnego maila. Oto jego teść:

„Czuwaj!

Jeśli otrzymaliście tę wiadomość, to znak, że udało Wam się pokonać wszystkie trudności związane ze zgłoszeniem na trasę krótką XXVIII edycji Rajdu Nocnego „Łapmy Duchy”. Teraz pora na najprzyjemniejszą część, ale zanim ruszycie na szlak przygotowaliśmy dla Was zbiór zasad organizacyjnych. 

Start trasy krótkiej – miejsce: Hutki-Kanki – Plac Zabaw (50°24’26.4″N 19°29’34.1″E) 

Harmonogram: 16.00 – 16.30 – Czas trwania rejestracji 

16.30 – 16.45 – Oficjalne rozpoczęcie wydarzenia 

16.45 – 18.00 – Rozpoczynanie trasy przez patrole 

Kolejność startów: 

1A – 16.45 – 69 HDT vol. 1
1B – 16.50 – 69 HDT vol. 2

Meta wydarzenia – miejsce: Szkoła Podstawowa nr 9 w Zawierciu (50°29’33.2″N 19°26’27.4″E) 

Na mecie wydarzenia wszystkie patrole mają możliwość otrzymania ciepłego posiłku oraz gorącej herbaty. Grupy, które zgłosiły nocleg na terenie szkoły otrzymają wydzieloną strefę (4m² x liczba członków patrolu).  

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród: W tym roku, z powodu zagrożenia COVID-19, na mecie wydarzenia nie odbędzie się uroczyste ogłoszenie wyników! Zwycięskie patrole zostaną opublikowane za pośrednictwem fanpage’a Rajd Nocny „Łapmy Duchy” o godzinie 11.00 dnia 11 października, a nagrody będą możliwe do odebrania od poniedziałku (12 października) w biurze Hufca Ziemi Zawierciańskiej (42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza 1) w godzinach pracy biura. W przypadku patroli spoza powiatu zawierciańskiego będzie możliwość wysyłki na umówiony adres.”

Rozkaz

Druhny i Druhowie, na naszej stronie pojawił się nowy rozkaz drużynowego L8/2020. Zachęcam wszystkich członków drużyny do uważnego przeczytania tego tekstu, bo może zawierać on bardzo ciekawe informacje. 
W rozkazie znaleźć można najnowsze informacje o zdobytych stopniach i sprawnościach w przeciągu wakacji, nowych funkcjach oraz przede wszystkim daleko idących zmianach w działalności naszej drużyny. 

Już powoli staję się małą tradycją w naszej drużynie, że na jesień spotykamy się w gronie kadry naszej jednostki na warsztatach. Szczególnie ważne jest to, że te warsztaty poświęcone są jednemu z najważniejszych ogniw w Harcerskim Systemie – naszym zastępowym.

W tym roku tematem przewodnim naszego spotkania będzie „Wsparcie w planowaniu i realizacji„, dlatego głównym celem naszych warsztatów będzie przekazywanie naszym zastępowym dobrych praktyk związanych z planowaniem pracy zastępu w sposób atrakcyjny nie tylko dla naszych harcerzy, ale i dla nich samych.

W programie zbiórki przewidziana jest wędrówka nad brzegiem zalewu w Poraju oraz tradycyjna już dla naszych spotkań herbata z darów lasu – czyli tego co możemy znaleźć po drodze, np. sosny.

Zbiórka i powrót

Warsztaty odbędą się w najbliższą sobotę (26.09.2020). Spotykamy się przed budynkiem Dworca PKP w Zawierciu o godzinie 9.00 skąd wyruszymy w podróż do Poraja pociągiem Kolei Śląskich (bilety zapewnione przez kadrę drużyny). Powrót planowany jest na godzinę 15.00 (lecz długość zbiórki może ulec zmianie w zależności od tępa marszu uczestników) na Dworzec PKP w Zawierciu.

Wymagany ekwipunek uczestnika

Uczestnicy wędrówki będą w jej trakcie musieli wykonywać zadania, które wymagać mogą różnego typu ubioru. Polecamy założyć na siebie wygodne ubranie, które może zostać ubrudzone, pamiętamy przy tym o jeszcze wygodniejszym obuwiu. Ponadto w trakcie zbiórki wymagane jest posiadanie pełnego umundurowania harcerskiego przy sobie (najlepiej w plecaku). Warto zabrać ze sobą kubek na herbatę, którą wspólnie przygotujemy w trakcie wędrówki oraz karimaty lub czegoś na czym można usiąść w trakcie wędrówki.

Ponadto obowiązkowym ekwipunkiem każdego uczestnika warsztatów jest posiadanie indywidualnych środków ochrony osobistej – maseczki oraz płynu dezynfekującego.

Potrzebne zgody

Każdy z uczestników zobowiązany jest do posiadania w dniu wyjazdu pisemnej zgody prawnego opiekuna na wyjazd. Zgoda musi być zgodna z obowiązującym w ZHP wzorem. Wzór zgody można pobrać poniżej.

Mamy Plan Pracy Drużyny na rok harcerski 2020/2021!

 
Pracę nad tegorocznym Planem Pracy trwały niemal od obozu naszej drużyny w Kostkowicach. Na podstawie myśli i pragnień wszystkich członków drużyny powstał dokument, który łączy różne wizje na to, jak 69 HDT może wyglądać. Pracę nad stworzeniem tego dokumentu wykonał nasz drużynowy wraz z przyboczną – dh. Julią, ale wielu harcerzy i harcerek dołożyło swoje trzy gorsze, by pomysł na ten rok harcerski mógł tak wyglądać. Jaki jest więc w końcu ten plan…
 
Jest on ambitny – ale czego można się było spodziewać po naszej Drużnie, jeśli nie dobrego planu? Po zdecydowanej odezwie członków na tegoroczne plany drużyny, uznaliśmy, że warto skupić się na kilku wybranych celach. Oto one:
  • Drużyna regularnie organizuje zbiórki w terenie oraz biwaki (w tym organizacja minimum jednej formy pracy terenowej na kwartał oraz organizacja minimum trzech biwaków drużyny poza biwakiem urodzinowym)
  • Członkowie drużyny potrafią poprawnie udzielić pierwszej pomocy w najczęściej występujących przypadkach zagrożenia życia
  • Członkowie drużyny są świadomi prawidłowości ekologicznych, korzystają z ekologicznych środków czystości, dieta członków drużyny bogata jest w produkty pochodzenia roślinnego
  • W drużynie oraz zastępach wykorzystywane są wyłącznie formy pracy charakterystyczne dla pionu HS
  • Drużyna samodzielnie kształci swoich funkcyjnych lub wspiera ich w rozwoju harcerskim (w tym organizacja warsztatów dla zastępowych oraz przybocznych)
  • Płeć członków drużyny zachowuje proporcje 50% do 50Członkowie drużyny znają majątek drużyny dbają wspólnie o niego, rozwijają go
  • Harcerze z 69 HDT są turystycznymi świrami (w skrócie będzie więcej form turystycznych w tym roku, np. kajaki) 

Wygląda to ambitnie? Oh, to zobaczcie zamierzenia do tych celów! Zachęcam każdego serdecznie do spojrzenia na cały dokument jakim jest Plan Pracy Drużyny, tam jest wszystko skrupulatnie wyjaśnione. Dokument posiada około 16 stron.

Zła pogoda, wiejący wiatr, padający z nieba deszcz i śnieg, czy nawet pandemia nie mogą przeszkodzić harcerzom z naszej drużyny w organizacji oraz uczestnictwie w corocznej edycji Rajdu Nocnego „Łapmy Duchy”! Mimo, że prace nad tegoroczną edycją ruszyły już daaawno temu, to oficjalne zgłoszenia dla patroli zostały otwarte przed kilkoma dniami. Dlatego przybywamy z propozycją….

Mianowicie chodzi o wzięcie udziału w rajdzie przez harcerzy z 69 Harcerskiej Drużyny Turystycznej oraz ich przyjaciół, osób niezrzeszonych. W tym roku zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkich, którym nie straszna jest noc oraz potwory w niej się kryjące. Przygarniemy każdego! Jest jeden warunek, zgłoszenia w drużynie przyjmujemy do wieczoru dnia 10. września!

Kilka najważniejszych informacji o tegorocznej edycji Rajdu Nocnego „Łapmy Duchy”

  • cena wynosi 35 zł, 
  • termin edycji przewidziany jest na noc z 10 na 11 października,
  • start z miejscowości Chechło/Hutki Kanki, meta w Zawierciu.

Więcej informacji o wydarzeniu na oficjalnej stronie rajdu (www.lapmyduchy.zhp.net.pl) lub u przybocznej, dh. Julii!

Od naszego obozu harcerskiego minęło już kilka tygodni. Kurz na trekach i plecakach osiadł na dobre w trakcie odpoczynku od ostatniej przygody. Wypoczęty? Wypoczęta? To czas ponownie wrócić na szlak i z uśmiechem na ustach przywitać nowy rok szkolny i harcerski! Czas na #RozpoczęcieRoku.

W tym roku ze względów bezpieczeństwa zmieniona została formuła tegorocznego Rozpoczęcia. Rezygnujemy z biwaku na rzecz jednodniowego rajdu w Beskidzie Małym w trakcie którego wspólnymi siłami omówimy wygląd najbliższego roku harcerskiego w naszej drużynie! 

Słów kilka o trasie

Trasę tegorocznego rozpoczęcia roku harcerskiego rozpoczniemy z Zawiercia, a dokładniej z Dworca PKP przy którym spotkamy się o godzinie 6.30, w sobotę (5.09.2020). Po dojechaniu do stacji Bielsko-Biała Wilkowice, wyruszymy na szlak, aby dotrzeć do trzech schronisk. Będą to odpowiedni Chata na Rogaczu, Schronisko PTTK na Magurce oraz Dom Turystyczno Rekolekcyjny Hrobacza Łąka. Naszą podróż skończymy na Dworcu PKP Bielsko-Biała Główna skąd najbliższym pociągiem wrócimy do Zawiercia (przewidywany powrót około godziny 20.00 tego samego dnia). Do zdobycia będzie łącznie 25 punktów GOT, więc warto zabrać ze sobą książeczkę GOTowską.

Cena rajdu

W tym roku, całe nasze wydarzenie kosztować będzie około 35 zł. Suma w pełni pokrywa koszty transportu (z czego każdy uczestnik rajdu zobowiązany jest do samodzielnego kupna biletu w dwie strony) oraz drobnej przekąski, małego prowiantu dla wszystkich uczestników wydarzenia (około 7 zł płatne w dniu wyjazdu).

Bilet należy zakupić samodzielnie dla podanych niżej relacji oferowanych przez Koleje Śląskie:

  • Zawiercie – Bielsko-Biała Wilkowice oraz
  • Bielsko-Biała Główna – Zawiercie.
Potrzebne wyposażenie 

W trakcie naszej wędrówki, każdemu uczestnikowi rajdu przydać się mogą następujące przedmioty:

  • legitymację szkolną
  • mundur (z czego chustę zakładamy w na szyję);
  • wodę w ilości odpowiedniej
  • wygodne buty, najlepiej treki;
  • wygodne ubranie dostosowane do warunków pogody;
  • suchy prowiant, np. kanapki, banan, jabłko; 
  • coś do siedzenia na trawie;
  • zgoda uczestnika na udział w wydarzeniu z obowiązującym wzorem oświadczenia o zdrowiu,
  • maseczka z niezbędnymi środkami ochrony osobistej zgodnych z indywidualnym zapotrzebowaniem każdego uczestnika.
Zapisy na wydarzenie

W tym roku głównym organizatorem rozpoczęcia roku w naszej drużynie jest nasza przyboczna, dh. Wiktoria. W przypadku dodatkowych uwag lub pytań, prosimy o indywidualny kontakt z nią.

Mimo, że od obozu naszej drużyny minął zaledwie tydzień, wspomnienia oraz uczucia, które po nim pozostały zostaną z nami na jeszcze bardzo długi czas. By podtrzymać tej przyjaźni żar, przygotowaliśmy galerię zdjęć obejmującą zbioru naszego drużynowego oraz przybocznych (tak, wszystkich czterech!). W trakcie tych magicznych 10 dni udało nam się łącznie utworzyć przeszło 400 zdjęć, które przedstawiają najlepsze momenty naszego obozu. Nic tylko oglądać.

By przenieść się do galerii zdjęć, wystarczy kliknąć przycisk poniżej. Miłego oglądania!

Harcerzu! Jeśli posiadasz jeszcze zdjęcia, które mogą się tutaj znaleźć, skontaktuj się z drużynowym i przybocznymi. Stwórzmy razem wspaniałą bazę wspomnień naszych harcerskich podróży.

Nowy tydzień, więc pora na kolejną #WycieczkęDoLasu z 69 HDT. Tym razem przygotowaliśmy dla Was dosłownie wycieczkę, i to rowerową!

Byłeś kiedyś na końcu świata? Z nami możesz pojechać na koniec Jury/Zawiercia! Wszystko, co musisz mieć to sprawny rower, plecak pełen wody z jedzeniem oraz garść chęci. Wymagany ekwipunek zależy od pogody! Gotowy na wycieczkę? Widzimy się we wtorek 25 sierpnia o godzinie 10:00! Zbiórka przed głównym wejściem do Ośrodku Sportu i Rekreacji w Zawierciu, który znajduje się przy ulicy Moniuszki 10.

Poniedziałkowe zajęcia poprowadzi nasi przyboczni – dh. Piotrek i dh. Maciek!

Po krótkiej przerwie od naszych zbiórek, spowodowaną naszą obecnością na obozie, wracamy ze zdwojoną siłą i jeszcze większą determinacją! Pora na kolejną #WycieczkęDoLasu z 69 HDT.

Formy na lato już nie zrobisz, ale możesz zrobić formę latem! Przyjdź na „Holiday Volleyball”, spotkaj się ze swoimi przyjaciółmi i weź udział między innymi w meczu piłki siatkowej, koszykowej albo frisbee. Do wyboru, do koloru – na pewno znajdziesz coś dla siebie! Czekamy na ciebie w poniedziałek 17 sierpnia o 10:00! Zbiórka przed głównym wejściem do Ośrodku Sportu i Rekreacji w Zawierciu, który znajduje się przy ulicy Moniuszki 10.

Poniedziałkowe zajęcia poprowadzi nasz drużynowy – dh Bartek!

70/141