Czuwaj!
Nazywam się Bartosz Widera i jestem tegorocznym komendantem obozu Hufca Ziemi Zawierciańskiej w Kostkowicach i Ustroniu Lipowcu. Za kilka dni około stu harcerzy z naszego hufca wyjedzie na harcerską letnią przygodę. Jednak zanim rozpoczniemy nasz obóz, chciałbym zapoznać Pana/Panią z kilkoma najważniejszymi informacjami odnośnie transportu, planu dnia, wizyt, przepakowania uczestników i bezpieczeństwa dzieci na obozie.
Transport
Wyjazd
Odbędzie się z parkingu przy Hali sportowej Ośrodka Sportu i Rekreacji, ul. Blanowska 40, 42-400 Zawiercie. Zbiórka o godzinie 8.30 w niedzielę 1.08. W załączniku do tej wiadomości przesyłam Pani/Panu mapę z miejscami zbiórek poszczególnych podobozów. Mapa ta została przygotowana tak, by zminimalizować możliwość kontaktu uczestników z innymi osobami (wymogi związane z Covid-19). Dodatkowo do treści tej wiadomości załączam oświadczenie o stanie zdrowia uczestnika, które jest obowiązkowe w przygotowywanej przez nas dokumentacji. Oświadczenie wystarczy wydrukować oraz podpisać w dniu wyjazdu, a następnie dostarczyć drużynowemu podczas zbiórki wyjazdowej.
Powrót
Podróż powrotną z Ustronia rozpoczniemy około godziny 16.00 w poniedziałek 16.08. Około godziny 18.00 powinniśmy być przy Hali sportowej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Zawierciu.
Plan dnia i kontakt z uczestnikami
Tegoroczny obóz jest skupiony przede wszystkim na podsumowaniu rocznej pracy jednostek. Oznacza to, że większość programu zajęć, w których brać udział będą harcerze i harcerki jest zapewniona przez kadrę macierzystych jednostek. Mimo różnic programowych, posiadamy jeden spójny plan dnia, który w trakcie obozu nie będzie ulegał zmianie. Przesyłam poniższy plan dnia Pani/Panu w celu ułatwienia kontaktu z harcerzem/harcerką.
Jeżeli dziecko zabierze ze sobą telefon komórkowy będzie mogło z niego korzystać jedynie w trakcie ciszy poobiedniej – będzie to najlepszy czas na ewentualny kontakt z dzieckiem. Zalecamy jednak, aby dzieci nie zabierały ze sobą telefonów. Ze względu na warunki leśne nie będzie możliwości ładowania urządzeń, a sprzęt może ulec zniszczeniu lub zagubieniu, za co, jako organizatorzy obozu, nie odpowiadamy. Chcemy, aby dzieci oderwały się od technologii, skorzystały z bliskości natury i uczyły się samodzielnego rozwiązywania problemów.
Kontaktować się będzie można oczywiście z wychowawcami, którzy przed obozem prześlą smsem do Pana/Pani swoje numery telefonów.
Zachęcam do kontaktu w trakcie ciszy poobiedniej. W trakcie zajęć i posiłków uczestnicy nie będą mieć ze sobą telefonów.
7.00 – pobudka, gimnastyka poranna
7.15 – 7.55 – toaleta poranna, sprzątanie
8.00 – 9.00 – apel i przygotowanie do zajęć
9.00 – 9.45 – śniadanie
10.00 – 14.30 – zajęcia programowe
15.00 – 16.00 – obiad
16.00 – 17.00 – cisza poobiednia (1 h odpoczynku)
17.00 – 19.15 – zajęcia programowe
19.30 – 20.15 – kolacja
20.15 – 21:30 – zajęcia wieczorne
21:30 – 22:30 – toaleta wieczorna i podsumowanie dnia w podobozach
22.30 – 7.00 – cisza nocna (8,5 h snu)
Wizyty i przepakowanie uczestników
Ze względu na wymogi sanitarno-epidemiologiczne, wizyty rodziców i osób postronnych na obozie są zabronione. Harcerki i harcerze na obozie uczą się zaradności i radzenia sobie w niecodziennych warunkach. Ze względu na praktyczność oraz wygodę zachęcamy, aby dzieci pakowały się do plecaków turystycznych. Znacznie ułatwi im to przepakowywanie się w trakcie zmiany bazy. Jeżeli nie mają Państwo takiego sprzętu, prosimy o kontakt z drużynowym. Na pewno uda się znaleźć wspólnie rozwiązanie tego problemu (np. pożyczenie plecaka).
Zachęcamy do zabrania ubrań na całość obozu oraz proszku do prania. Jeżeli jednak dla któregoś z uczestników spakowanie się na 16 dni obozu okaże się zbyt wymagającym wyzwaniem, informuję o możliwości jednorazowego dowiezienia ubrań harcerce/harcerzowi w dniu 8.08. Wyznaczamy również godziny, w których jest możliwość przywiezienia toreb/worków z ubraniami: 10:00-11.30 podobóz V Szczep Harcerski z Łaz (53 DH i 1 GDH). 11.30 – 13.00 – 69 HDT. 13.00 – 14.30 – 16.00. 10 ZDH, 16-17.30 – 21 ZDH. 17.30 – 19.00 – 9 WDH.
Wymiana odbywać się będzie bezkontaktowo. Rodzice zostawią podpisane torby ze świeżymi ubraniami, a dzieci z brudnymi.
Jeżeli z jakiegoś powodu potrzebowaliby Państwo odebrać dziecko przed zakończeniem obozu, proszę przesłać taką informację przynajmniej z kilkugodzinnym wyprzedzeniem do mnie lub wychowawcy – przygotujemy niezbędne dokumenty. Jeżeli dziecko miałoby zostać odebrane nie przez rodzica/prawnego opiekuna (czyli np. przez starsze rodzeństwo, dziadków), proszę o wypisanie upoważnienia do odbioru dziecka przez daną osobę (wzór w załączeniu).
Bezpieczeństwo dzieci na obozie
Bezpieczeństwo harcerek i harcerzy jest dla nas priorytetem. Aby stworzyć uczestnikom warunki do rozwoju spełniamy wszystkie normy i przepisy bezpieczeństwa. Postępujemy zgodnie z przyjętą przez ZHP „Polityką ochrony bezpieczeństwa dzieci w ZHP”. Kadra obozu została również przeszkolona z zakresu bezpieczeństwa.
W trakcie pierwszych dwóch dni odbędą się także próbne alarmy ewakuacyjne. Na obu bazach dostępna jest stała infrastruktura, w której chronić się będziemy w razie złych warunków pogodowych. Również zajęcia programowe dostosowane będą do pogody.
Dbając o zdrowie uczestników, informuję, że poszczególne drużyny obozowe nie będą mieszać się ze sobą w trakcie zajęć i posiłków. Przestrzegamy również obowiązującego reżimu sanitarnego.
Obowiązkowy ekwipunek w dniu wyjazdu
Jeszcze raz przypominam o ekwipunku, który znajduje się w warunkach uczestnictwa, zabraniu maseczki, butelki wielokrotnego użytku na wodę oraz oświadczenia o zdrowiu w dniu wyjazdu.
Jeszcze raz chciałbym zapewnić Pana/Panią, że dołożymy wszelkich starań, aby obóz był bezpieczny, rozwojowy dla uczestników i aby wrócili z niego z pełnią wrażeń.Z harcerskim pozdrowieniem
phm. Bartosz Widera